Európai körút kutyával 4 – Anglia, kemping és jó hosszú autóút

Szerző: Ocztos Panka Közzétéve:

Tervek

Hétfőn indultunk az egy hetes EuroTripre. A terv az volt, hogy én kimegyek Skóciába, érintve Amszterdamot és ott Somát, majd együtt jövünk haza Magyarországra kocsival, hogy Bruno is tudjon jönni. Zsófi rendszeresen jár haza a családjához és szeretett volna Brunoval lenni ezalatt az idő alatt is. Hazafelé egyébként még Berlinben is megálltunk, mert ott él Zsófi öccse és ő is jön haza velünk. A kemping volt az egyik legizgalmasabb része az utunknak.

Kedd este 7-re volt jegyünk a csalagútra. Egész Nagy-Britannián át kellett jutnunk autóval, így az első éjszakára foglaltunk helyet egy kempingben egy gyönyörű tóhoz Ullswater-ben. Aberdeen-t elhagyva még megálltunk a Dunnottar Castle-t megnézni, elképesztő volt ott is a táj. Muzsika hangja feeling volt. Egyébként Skóciában végig valamilyen filmben érezte magát az ember a táj miatt, csak váltakozott épp a Hobbitban, a Harry Potterben vagy valami más SciFi-ben vagy musicalben vagyunk.

Kemping kutyával

A kemping közvetlen a tó partján volt és egy farmmal volt összekötve. Legeltek a bárányok és a tehenek körülöttünk. Zsófi azt mesélte, hogy egész Skóciában szabad a vadkemping és nagyon népszerű, ő is sokat megy a barátnőivel. A hivatalos campsite-ok pedig gyakran vannak összekötve farmokkal vagy legelőkkel és az állatok megszokták az emberek közelségét. A kemping tele volt kutyákkal. Lutri megugatta a teheneket és a bárányokat, úgyhogy inkább hanyagoltuk a barátkozást új állatfajokkal.

Este elég hideg lett, de legalább nem esett. Lutrinak ez volt az első éjszakája sátorban, eddig csak kocsiban éjszakáztunk, ami hasonló volt. Bruno kicsit nehezen találta a helyét, de Lutrinak a felfújható matrac mellett csináltunk fekhelyet és teljesen nyugodtan aludt. Számomra meglepő módon elég jól elfértünk a két kutyával a 3 személyes Quechua sátorban, amit Zsófi vett a Facebook marketen. Egyszer használták és így már féláron volt. A felfújható matrac elég kényelmes és a kocsival összeköthető pumpa a felfújásban és leeresztésben is szuper és gyors. A sátrat kinyitni 2 perc, kicsit féltem az összecsukástól, de hamar rájöttem és 5 perc alatt megcsináltuk.

Az éjszaka pulóverben és melegítőben aludtunk a hideg miatt, így nem fáztunk és a kutyákat is bebugyoláltuk. Lutri elég hamar rájött, hogy a kocsi az új ház és ott meleg is van, így teljesen simán bent lehetett hagyni a kocsiban, amíg elmentünk zuhanyozni vagy bármerre. Volt, hogy magától ment be, mert fázott és fáradt volt. Egyébként imád kocsiban utazni, már az első perctől kezdve.

kemping

Vonat kutyával

Reggel nem sütött a nap, be volt borulva és hideg is volt, úgyhogy hamar indultunk tovább a csalagúthoz, más néven Eurotunnel. Előre meg kell venni rá a jegyet és a kutyáknak is külön jegy kell. A vonat Folkestone-ból indul és Calais-ba érkezik Franciaországba. Mielőtt felszálltunk volt a „határátkelés”. A kutyák útleveleit pedig egy külön helyen kellett bemutatni, nem ott, ahol a miénket. Kicsit káosz volt, hogy merre kell feljutni a vonatra, mások is össze vissza köröztek, de aztán rájöttünk. Óriási dugó volt a pályán és baleset, így épp elértük a vonatot. Én már előző este nagyon izgultam, hogy időben odaérjünk, mert hosszú volt az út és kiszámíthatatlan mi lesz a pályán.

Zsófi eszméletlen jól vezet. Én sok ember mellett ültem már, de nagyon kiegyensúlyozott, biztonságos és koncentrált. Egyáltalán nem félek mellette, ami ritka és aludni is tudok. Ami elképesztő volt, hogy Európába megérkezve, azonnal át tudott állni a másik oldalra és segítenem sem kellett neki, pedig izgult miatta. Mondtam, hogy szívesen segítek és jó navigátor vagyok, egyáltalán nem leszek ideges, ha elront valamit, majd nevetünk rajta, úgyhogy chill. Magyarországon tanult meg vezetni egyébként, de azért akkor is ez elég sokaknak nehéz szokott lenni.

Ha kíváncsi vagy a többi európai körutas cikkre, itt találod őket.

Ocztos Panka

Házhozmenős kutyakiképzéssel foglalkozom Budapesten. A kutyát gazdijával együtt saját környezetében tanítjuk. Többféle módszert alkalmazva, büntetés nélkül, a kívánságaitokat, egyéni igényeiteket szem előtt tartva, személyreszabva történnek a foglalkozások. Nagyon sok jutalomfalat fogy! Bármilyen korú(!), méretű, fajtájú kutyát vállalok. Ha kérdéseid lennének bármilyen, kutyaneveléssel kapcsolatos témában, keress bizalommal emailben, Facebook-oldalamon, igyekszem válaszolni minél hamarabb!